26 de set. 2007

Público: una bona notícia

Cada dia surt el sol per a tothom. Hi ha qui l’aprofita més i qui l’aprofita menys. des d’avui, al quiosc el sol surt també cada dia per a un nou diari, Público, darrer producte de la factoria de Jaume Roures. Trencant esquemes, motlles, tòpics. Trencant també l’statu quo, per allò del “fuego amigo”... Han fet curt el primer tiratge, els lectors en demanaven més. No és un mal començament. A 50 cèntims l’exemplar, cosa que no el farà un diari més popular (no se m’entengui malament: aquest es presenta com un diari roig-roig), perquè el preu probablement no és el problema de la premsa espanyola. El negoci depèn de la publicitat, com a les teles: ja es veurà. Ah, i amb DVD de regal, faltaria més, l’extraordinària peli “Los lunes al sol”, també de la factoria Roures. Ja veurem com acaba l’aventura. Per ara, enhorabona i sort. Es un bon diari, fresc, colorista, amb detalls innovadors, carregat de bones intencions i de bons professionals, com l’amic Manuel Rico, ara massa enfeinat per mantenit el seu extraordinari blog. Provocarà canvis a altres diaris? Sí, ho veurem ben aviat, canvis que ja estan en marxa fa temps. Serà el diari del republicanisme cívic, com El País és el diari del socialisme clàssic? No sembla que vagi pel camí d’esdevenir un diari servil, com no ho ha estat El País: el joc és complexe i subtil, les independències sempre són relatives, però la dignitat no. El País és, ha estat i serà un diari digne, aglutinador d’una idea d’Espanya força transversal, tirant a progressista sense excessos i a centralista sense animalades. Es massa aviat per jutjar Público. Però és una de les bones notícies d’avui. No cada dia la bona notícia és que surt un bon i nou diari. El quiosc és una mica més ric i plural. Tal com està el pati, hi ha dies pitjors. Molt, molt pitjors. O és que serà veritat que les bones notícies no venen?
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Público: una buena noticia
Cada día sale el sol para todo el mundo. Hay quien lo aprovecha más y quien lo aprovecha menos. Desde hoy, en el kiosco el sol sale también cada día para un nuevo diario, Público, último producto de la factoría de Jaume Roures. Rompiendo esquemas, moldes, tópicos. Rompiendo también el statu quo, por aquello del "fuego amigo" ... Les ha quedado corto el primer tiraje, los lectores pedían más. No es un mal comienzo. A 50 céntimos el ejemplar, precio que no lo convertirá en un diario más popular (no se me malinterprete: éste se presenta como un diario rojo-rojo), porque el precio probablemente no es el problema de la prensa española. El negocio depende de la publicidad, como en las teles: ya se verá. Ah, y con DVD de regalo, faltaría más, la extraordinaria peli "Los lunes al sol", también de la factoría Roures. Ya veremos cómo acaba la aventura. Por ahora, enhorabuena y suerte. Es un buen diario, fresco, colorista, con detalles innovadores, cargado de buenas intenciones y de buenos profesionales, como el amigo Manuel Rico, ahora demasiado atareado para mantener su extraordinario blog. ¿Provocará cambios en otros diarios? Sí, pronto lo veremos, cambios que ya están incubándose hace tiempo. ¿Será el diario del republicanismo cívico, como El País es el diario del socialismo clásico? No parece que vaya por el camino de convertirse en un diario servil, como no lo ha sido El País: el juego es sin duda complejo y sutil, las independencias siempre son relativas, pero la dignidad no. El País es, ha sido y será un diario digno, aglutinador de una idea de España bastante transversal, tirando a progresista sin excesos y a centralista sin salvajadas. Es aún demasiado pronto para juzgar a Público. Pero es una de las buenas noticias de hoy. No cada día la buena noticia es que sale un buen y nuevo diario. El kiosco es algo más rico y plural. Tal como está el patio, hay días peores. Muy, pero que muy peores. ¿O es que será verdad que las buenas noticias no venden?

1 comentari:

Anònim ha dit...

El bloc d'en Jordi Xuclà parla d'aquest nou diari et deixo enllaç
http://xucla.blogspot.com/2007/09/la-guerra-del-futboli-la-temeritat.html