Es difícil, això de ser una marca global com Zara. Hi ha tants ulls de poll al món que costa molt no trepitjar-ne algun. Però ja se sap, el client és qui mana, el client és el rei. I a vegades, el client no només segueix la moda que marquen els humans, sinó la que ve inspirada directament per Déu a través dels seus representants comercials a la terra. I si hi ha déus exigents i difícils d’acontentar, aquests són Yahveh i Al.là: cosins germans, com cristians, musulmans i jueus. Barallats, però de la mateixa família. Zara (Bershka) ja va tenir problemes a Dubai i després a tot el món, fa un cert temps, amb una etiqueta que no mostrava el degut respecte a una mesquita: poques conyes. Es van menjar les etiquetes i van demanar les oportunes disculpes. Ara ha comès el greu pecat de barrejar lli i cotó a un vestit per a homes, a Israel: li ha faltat temps per demanar humilment perdó. La moda per a talibans no admet bromes. El negoci és el negoci. Per posar-se a riure, o potser a plorar…
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Yahveh, Alá y la moda Zara
Qué difícil es ser una marca global. Como Zara. Hay tantas sensibilidades a flor de piel en el mundo que es casi imposible no herirlas. Pero el cliente es el rey. Y a veces, el cliente no sólo sigue la moda que marcan los humanos, sinó también la inspirada directamente por Dios a través de sus agentes comerciales en la tierra. Y si hay dioses exigentes y difíciles de contentar, éstos son Yahveh y Alá: primos hermanos, como cristianos, judíos y musulmanes. Peleados, pero de la misma familia. Zara (Bershka) ya tuvo problemas en Dubai hace un tiempo con una etiqueta que no mostraba el debido respeto a una mezquita: pocas bromas en esta materia. Se tragaron las etiquetas y pidieron las oportunas disculpas. Ahora ha cometido el grave pecado de mezclar lino y algodón en un traje para hombres, en Israel. Le ha faltado tiempo para pedir humildemente perdón. La moda para talibanes no admite bromas. El negocio es el negocio. Para echarse a reír, o tal vez a llorar…
22 de maig 2007
Yahveh, Al.là i la moda Zara
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