24 de nov. 2006

Ciutadà Rivera

(24.11.2006) Tothom té un passat. El ciutadà Rivera també, per molt que surti en pilotes als cartells electorals. Ara resulta que havia estat militant o simpatitzant del PP. Tampoc no és cap pecat. El pecat és haver-ho amagat, sobretot quan et presentes com un ciutadà virginal i apolític i antipartidista (ull amb els apolítics…), que surt un bon dia de casa i decideix que començarà una croada contra els polítics de tota la vida, el nacionalisme i no sé quantes coses més. No cal ser verge per estar en política. I no és cap pecat canviar de partit, d'idees, evolucionar… Però si fas ostentació de la teva virginitat, que sigui veritat.

El nou partit Ciutadans va decidir presentar-se en pilotes, com un exemple de transparència. Que ho facin. Que siguin transparents, més que els altres. Que expliquin d'on treuen els diners. Que expliquin els suports que tenen. Que expliquin d'on venen. Que donin lliçons, si volen, però començant per ells mateixos. O que es vesteixin i callin.

A la foto, una proposta per a la nova campanya. La primera podria portar com a títol "En pilotes". Era una bona campanya, la veritat. Publicitàriament, la millor. Ara els suggereixo continuar en la mateixa línia, vestir-se una mica més i fer la campanya "Quins ous!". L'impacte està garantit.
(Foto: Gresham Blake)

......................................................................................................

Ciudadano Rivera

Todos tenemos un pasado. El ciudadano Rivera también, aunque salga en pelotas en los carteles electorales. Ahora resulta que había sido militante del PP. Bueno, tampoco es ningún pecado. El pecado es haberlo ocultado, sobre todo cuando te presentas como un ciudadano virginal, apolítico y antipartidista (ojo con los apolíticos…), que un buen día sale a la calle y decide que empezará una cruzada contra los políticos de toda la vida, el nacionalismo y lo que haga falta. No es necesario ser virgen para hacer política. Y no es ningún pecado cambiar de partido, de ideas, evolucionar… Pero si haces ostentación de tu virginidad, que sea verdad.

El nuevo partido Ciutadans decidió presentarse en pelotas, como un ejemplo de transparencia. Pues que lo sean. Que sean transparentes, más que el resto de partidos. Que expliquen de dónde sacan el dinero. Que expliquen los apoyos que reciben. Que expliquen de dónde vienen. Y que den lecciones, si quieren, pero empezando por ellos mismos. O que se vistan y callen.

En la foto, una propuesta para la nueva campaña. La primera podríamos titularla "En pelotas". Era buena, la verdad. La mejor. Ahora les sugiero continuar en la misma linea, taparse un poco más y lanzar la campaña "¡Qué huevos!". El impacto está garantizado.