4 de juny 2007

Don erre que erre

Ansar/Aznar era el centre del món, s’havia fet amiguete de l’emperador, que fins i tot li permetia posar els peus sobre la taula… I de passada, el president-sol va portar Espanya a estar “en el centro de los asuntos mundiales por primera vez desde el siglo XVIII”. Ni més ni menys. Tot per obra i gràcia seva. I clar, cada vegada que pot li surt la vena nostàlgica i ho explica al primer que troba. Ara a la revista argentina “Perfil”. L’esforçat campió de la democràcia i la llibertat al món no reconeix ni reconeixerà mai que la guerra d’Irak va ser un error dramàtic, com no reconeixerà mai l’estratègia tramposa d’aquells quatre dies de març de 2004 ni frenarà la utilització del terrorisme per fer oposició.

“Don erre que erre” va ser el president-sol, va estar a punt de fer d’Espanya novament aquell imperio donde no se ponía nunca el sol… però si li van atravessar pel camí uns quants moros terroristes i una onada de cabreig ciutadà que va acabar de catalitzar tota la mala bava que ell solet, amb l’ajut inestimable d’uns quants polítics sense escrúpols, havia injectat a la societat espanyola durant anys.

Aznar li va fer una llarga infusió de mala llet a “la seva” Espanya: així estem.

Al.lucinem cada vegada que obre la boca el president-sol. Quan li ve de gust busca les arrels de la seva suposada grandesa a la Reconquista (els moros com a enemic exterior: una constant estratègica del nacionalisme espanyol, barrejada amb l'herència d'aquells militars africanistes...) , els Reis Catòlics o el segle XVII, però no li agrada gens ni mica que els països "se dediquen a mirar su pasado, eso es una cuestión de los historiadores, no debe ser una cuestión de los líderes políticos (...) ellos deben pensar en el futuro". Clar, només s’hi val quan es tracta d’enyorar el passat imperial: el passat que ell volia convertir en futur. Un futur que fa figa: ja ni l’espasa del Cid, la famosa Tizona, és autèntica… Les guerres santes ja no són el que eren…

* * *

Don erre que erre

Ansar/Aznar era el centro del mundo, se había hecho amiguete del emperador, que incluso le permitía poner los pies sobre la mesa... Y de paso, el presidente-sol llevó a España a estar “en el centro de los asuntos mundiales por primera vez desde el siglo XVIII”. Ni más ni menos. Todo por obra y gracia suya. Y no va a dejar de recordarnos la grandeza que nos estamos perdiendo. Ahora en la revista argentina "Perfil". El esforzado campeón de la democracia y la libertad en el mundo no reconoce ni reconocerá nunca que la guerra de Irak fue un error dramático, como no reconocerá jamás la estrategia tramposa de aquellos cuatro días de marzo de 2004 ni frenará la utilización del terrorismo para hacer oposición."Don erre que erre" fue el presidente-sol, estuvo a punto de hacer de España nuevamente aquel imperio donde no se ponía nunca el sol... pero se le cruzaron por el camino unos cuantos moros terroristas y una oleada de cabreo ciudadano que acabó de catalizar toda la mala leche que él solito, con la ayuda inestimable de unos cuantos políticos sin escrúpulos, había inyectado en la sociedad española durante años.Aznar le hizo una larga infusión de mala leche en su" España: así estamos. Y lo que nos queda.Alucinamos cada vez que abre la boca el presidente-sol. Cuando le apetece busca las raíces de su supuesta grandeza en la Reconquista (los moros como enemigo exterior: una constante estratégica del nacionalismo español, mezclada con la herencia de aquellos militares africanistas...), los Reyes Católicos o el siglo XVIII, pero a él no le gusta nada que los países "se dediquen a mirar su pasado, eso es una cuestión de los historiadores, no debe ser una cuestión de los líderes políticos (...) ellos deben pensar en el futuro". Claro, sólo se puede mirar atrás para añorar el pasado imperial: el pasado que él quería convertir en futuro. Un futuro que hace aguas: ya ni la espada del Cid, la famosa Tizona, es auténtica... Las guerras santas ya no son lo que eran ...